Připravte svoje tělo na zimu právě teď

Share on facebook
Share on twitter
Share on google

Dny se zkracují, vzduch se ochlazuje, zima je za pár týdnů tady. Jaká bude letošní zima lze prý předpovídat z množství chlupů na housenkách, prý čím chlupatější housenky, tím tužší zima bude. Zajímavé. Někteří z nás prý dokáží předpovědět sílu s jako udeří mrazy podle velikosti šišek, způsobu, jakých se pohybují veverky nebo jak velká hejna ptáků a v jakém období odlétá do teplých krajin. Nemám tušení, jak přesné jsou tyto předpovědi. Jisté ale je, že zima s sebou kromě mrazu a sněhu přináší také nepříjemnosti ve formě nachlazení, chřipky a dalších respiračních onemocnění.

Přináším vám návod, jak se letošní zimu vyhnout nepříjemným onemocněním a užít si chladné počasí na plno. Říjen je ideálním měsícem pro podporu imunity.

Spěte

V průběhu spánku si vaše tělo dopřává po celém dni čas k regeneraci. 7 až 9 hodin spánku znamená, že svému tělu dáte příležitost ozdravit se a posílit se i k boji proti infekcím. Podle posledních vědeckých studií je nedostatek spánku srovnatelný s účinkem stresu. Lidé, kteří dostatečně a kvalitně spí mají obecně lepší imunitu, než ti, kteří se v noci často budí nebo spí jen málo hodin.

Pohybujte se

Pravidelný pohyb zrychluje krevní oběd a podporuje tak aktivitu bílých krvinek, které se dokáží vypořádat s viry. Pohybujte se v součtu alespoň hodinu denně, jděte pěšky do práce i z práce, nebo vystupte o zastávku dříve a projděte se. Vyhněte se výtahu a choďte pěšky ze schodů, do schodů. Hýbejte se, budete zdravější.

Hodně se smějte

Se smíchem a pozitivním naladěním dojdete dál. Radostně prožitý život a pořádná dávka optimismu zastraší viry a bakterie. Vědci zatím ještě úplně nezjistili, jak přesně je možné, že se při smíchu v těle vytváří specifický druh imunitních buněk. Nevíme jak, ale víme, že to funguje.

Projezte se k lepší imunitě

Pro začátek omezte konzumaci cukru a produktů vyrobených z bílé mouky. Přidejte do stravy více zeleniny, kvalitních tuků rostlinného původu například avokádo, kvalitní olivový nebo lněný či sezamový olej a kvalitních bílkovin. Nejznámějším prostředkem na podporu imunity a ochranu před respiračními onemocněními je česnek. Přidávejte proto česnek do vaření co nejčastěji. Dalším jídlem, které dokonale podpoří vaši imunitu je masový vývar. Pro mě je vývar v zimním období skvělou náhradou ranního čaje. V zimě nemáme k dispozici omezený výběr zeleniny, nicméně dokonalou potravinou pro naši imunitu a zažívání je v našich končinách dobře známé kysané zelí.

Byliny pro vaši obranyschopnost

Pravenka latnatá, echinacea, kozinec nebo olivový list jsou byliny, kterými se můžete připravit na boj proti respiračním onemocněním. Tyto byliny pomohou nastartovat váš imunitní systém, aby ustál všechny útoky virů, které nás dokáží v zimním období vyřadit na několik dnů ze hry. Všechny uvedené byliny můžete užívat samostatně nebo ve směsi. Nejraději používám byliny ve formě tinktur v dávkování uvedeném na etiketě. Kozinec a pravenka latnatá jsou mé nejoblíběnější byliny pro prevenci nachlazení. Pozor v případě kozince, ten je velmi účinný, pokud ho používáte jako prevenci, když jste zdraví. Pokud již pociťujete symptomy nachlazení, kozinec neužívejte, může zhoršit průběh onemocnění.

Share on facebook
Share on twitter
Share on google

Zaujal vás tento článek?

Přihaste se k odběru novinek a jako bonus navíc získáte aktuální číslo našeho časopisu.

Z nabídky obchodu