Jste opravdu tím, co jíte?

Share on facebook
Share on twitter
Share on google

Představte si tělo jako vaše auto, které vás přepraví z místa A do místa B. Aby auto jezdilo, tankujeme do něj benzín, do těla dáváme jídlo. Když tělu nedáme správnou potravu ve správném množství, začne strádat. Věděli jste, že jídlo ovlivňuje nejen naši váhu, ale také naše nálady, energii,  myšlení,  sexuální potřebu, ale také náš spánek?

Přináším vám 6 praktických tipů, které vám zaručí, že vaše tělo dostane tu správnou výživu, aby pro vás každý  den dokázalo efektivně pracovat. Zbavíte se nadýmání, těžkého pocitu v žaludku,  budete mít více energie a zhubnete přebytečná kila, pokud nějaká máte.

Jezte jídlo, jak ho příroda stvořila

Příroda nevytvořila zmrazené polotovary ani jídlo v konzervě plné chemie. Naši předci žili v souladu s přírodou, naše děti už bohužel často ani nevědí, že mrkev roste v hlíně.  Jezte, co nám příroda dává a že toho není málo. Zeleninu, ovoce, byliny, houby, ořechy a pro masožravce ryby z volného lovu, maso a vajíčka z farem, kde se o zvířata dobře starají.

Vyhýbejte se sladkostem

Příliš sladkostí rozpohybuje váš krevní cukr jako na houpačce. Následují výkyvy nálady a chutě na další jídlo. Sladkosti nahraďte zeleninou a ovocem s nízkým obsahem cukru jakým je například grep,  bobulovité ovoce nebo avokádo.  Pokud jíte sladké ovoce, pak k němu přikusujte zdravé tuky, které jsou například v oříškách, stabilizujete tak absorbci glukózy do vašeho krevního oběhu. Vyhýbejte se doslazovaným baleným potravinám, zejména pokud obsahují kukuřičný sirup, glukózový sirup nebo umělá sladidla.

Nebojte se tuků

Tuky jsou neprávem považovány za strašák zejména pro ty z nás, které se snaží shodit přebytečná kila.  Dobré tuky jsou ale klíčové pro vstřebávání mnoha vitamínů a tvorbu hormonů.  Navíc právě zdravé tuky vám pomohou zachovat jemnou pokožku a lesklé vlasy. Užívejte si proto bez obav zdravých tuků, které můžete najít v kosovém oleji, oříškách, rybách z volných lovů, vajíčkách z farem, masem ze zvířat krmených trávou nebo v avokádu. Omezte naopak tuky ze soji, slunečnice, margaríny, bramborové chipsy, smažená jídla  obecně, kupované majonézy a salátové zálivky.

Jezte zelené listy

S každým obědem a večeří si dejte jako přílohu talíř listové zeleniny nebo ještě lépe, dejte si ho jako předkrm.  Vyzkoušejte  římský salát, rukolu, čekanku, polníček, mladý špenát, řeřichu nebo mangold.  Zelený salát povzbuzuje trávení a činnost jater, obsahuje antioxidanty a je skvělým zdrojem železa, vápníku, kyseliny listové a velkého množství vitamínů. Zlepšuje okysličení buněk i proces zužitkování bílkovin.

Čtěte etikety na potravinách

Chemické látky obsažené v průmyslově vyráběných potravinách mohou zamávat nejen s naší váhou, ale také vést k hormonální nerovnováze a k závislostem. Vyhněte se glutamátu sodnému a velké částí tzv. éček. Já jsem si zjednodušila život tím, že se vyhýbám všemu, co obsahuje glutamát sodný a „éčka“.  Pokud nedokážete látku na obalu potraviny přečíst nebo nevíte, co je, nejezte to.

Jezte v klidu

Náše trávicí ústrojí je velmi citlivé. Snídani, kterou si dáte v autě cestou do práce, oběd snězený u  počítače v kanceláři nebo večeře před televizí způsobí jen to, že váš metabolismus zpomalí, nezužitkuje potřebné výživné látky, většina potravy pak skončí ne zcela strávená ve vašem střevě.  Tam může způsobit nadýmání nebo ji tělo uloží jako zásobní tuk. Navíc za pár okamžiků budete mít opět hlad. Udělejte si na každé jídlo čas, sedněte si v klidu ke stolu nebo na lavičku v parku a věnujte plnou pozornost jídlu, které máte před sebou. Vnímejte jeho vzhled, barvu, chuť. Jen tak dáte svému tělu příležitost strávit vše, co pozřete.  Budete sytí a plní energie.

Share on facebook
Share on twitter
Share on google

Zaujal vás tento článek?

Přihaste se k odběru novinek a jako bonus navíc získáte aktuální číslo našeho časopisu.

Z nabídky obchodu